torsdag 4 mars 2010

Jag blev inte priceless

Kan ni tänka er! Jag - jag! - har vunnit. Inga miljoner, men väl ett pris hos Radiobilspolisen. Tack för det, ska bli väldans spännande att se vad det dyker upp för polisattiraljer :-)

Tävlingen gick ut på att definiera vad "snutförnuftig" är för något. Jag fick humorpriset, tack vare denna strof:
"Att som trafikpolis inse att den där höggravida kvinnan som kliver ut ur den nyss stoppade bilen inte behöver blåsa i alkomätaren?

Det är bara hennes blåsa som är full ;-)"

Lite hämtat ur verkligheten var det, trots allt. Höggravid kvinna stoppades - efter att tydligen ha kört om farbror poliserna 3 ggr i lite för hög fart  - men nån blåsning var det inte frågan om. Den där hemska människan blev några (ganska många...) pluringar fattigare och någon prick rikare. Och faktiskt, klokare på köpet. Det är väl det som är meningen med straff, att man ska lära sig läxan, så mission accomplished.

Någon kommenterade efter ovannämnda inlägg att jag måste vara bra naiv som inte tror att man måste blåsa höggravida. En del tar verkligen precis ALLT på allvar. Hoppas nu att jag (eller jag menar hon, den där fortkörerskan) inte får på nöten  för att ha kört över rådande hastighetsgräns med ett stackars oskyldigt barn i magen.
Det straffet är både utmätt och för länge sedan preskriberat så nu njuter jag av vinsten istället!

5 kommentarer:

  1. Grattis!

    Blå och jag diskuterade ikväll att det finns alltid en massa trista typer som måste kommentera dumma saker. Skit i det! Det var säkert någon som drog nitlotten och blev avundsjuk. Grattis igen!

    SvaraRadera
  2. Handbojor och batong är ju aldrig fel *skrattar*

    SvaraRadera
  3. Hahaha... det var fyndigt!!! Ser fram emot att höra vad du får för pris.

    Kanske en rundtur i polishuset ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Bitte! Får väl börja med att gratulera till humorpriset då! Roligt måste jag säga!
    Dessutom blev det ju en trevlig länk till en annan blogg, ska läsa mer i den senare!
    Fast nu är det du och din blogg det handlar om, djäklar va dåligt samvete jag har, har verkligen inte tagit hand om dig ordentligt, så gör man bara inte, jag kunde låtit bli att vara så in i helsike ego och skitit i att skriva några av mina halvtaskiga och massproducerade sk "humorinlägg" och skrivit en rad hos dig istället, du som faktiskt troget kommenterat hos mig en tid nu!
    Jag lovar att bli en bättre man....hmmm...bloggare...verkligen!
    nu ska jag läsa ikapp här och även det andra du skriver, för att se vad du har haft för dig för bus den sista tiden då?
    Själv lever jag i något slags "vacum", har tråkigt på jobbet och faktiskt på fritiden med, men jag skyller inte på någon annan, man är sin egen lyckas smed eller själv är bäste dräng som det så klokt heter!
    Men lite "vinterdepression" är jag ju inte ensam av att ha drabbats av!
    Fast igår så sågade jag ner en djäkla massa granar på en tomt som det ska bygga hus på och helt plötsligt fast det snöade lite så kom solen fram mellan molnen, fåglarna kvittrade och jag fick en "konstig" känsla att nu är nog våren på gång!
    Nu ska jag önska dig en trevlig helg alla kategorier och en fin fortsatt Fredag!!
    Var rädd om dig och de dina!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  5. > Polishustrun, du har så rätt så. Jag skiter i det :-)

    > Men Helena, huuuuur menar du nu??? *s*

    > Helga, jag lovar att skvallra om vad det blev. Rundtur? Hmm, jag vet inte ens vilket polishus det gäller. Här har vi inget, tyvärr...

    > Peter, tack för din långa, härliga kommentar! Du behöver inte alls känna så. Om inte du skriver dina inlägg hur ska jag då kunna kommentera hos dig? ;-) Hoppas vårljuset tar över och gör dig gladare. Nu behöver vi ljus hela bunten, tror jag. Skön helg på dig!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails