tisdag 16 mars 2010

Extra tufft och hårt

Idag när jag som vanligt började med att surfa på diverse tidningsdrakars hemsidor så slogs jag nästan till marken av hur mycket elände det var. Visst, det är det ofta, men idag kändes det som att det var extra mycket.
Ihjälskjutningar hit och dit, misshandelsoffer som åtalas, andra misshandlade, fler bråk och så nån ytterligare skottlossning. Är det bara inbillning att det ökar och ökar? Förr (när nu det var) hände såna här saker långt bort från oss, i USA och andra avlägsna länder. Inte i Sverige. Inte på bara nån mils avstånd.

Varför? Kommer det någonsin finnas något svar på det?

2 kommentarer:

  1. Ja visst, var det ovanligt mycket skit i tidningarna idag! För första gången på länge så lade jag morgontidningen åt sidan!
    Nej hu så trist, idag ska jag ägna mig åt min "modifierade" vikinga blogg!
    Lite vallonblod har vi alla i oss, men var inte orolig vikingarna härjade ju i de trakterna också, så på något sett så har vi fått vårat blod i retur! (ler)
    Ha en fin dag!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Ja, man undrar om det är så mycket mer eller om vi bara får tillgång till mycket mer information. Men det måste ha ökat - det känns verkligen så!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails