måndag 27 juli 2009

Västlig rapport



Nu kanske jag kan få ner några rader om de senaste dagarnas händelser. Fattar knappt vart tiden tar vägen och jobbångesten river i mig emellanåt - redan. Gillar faktiskt att ha semester!
Nåväl, lite om Göteborgsresan ska jag nog hinna få ner.

Vi startade härifrån i fredags fm och allt fungerade bra till en början. Vi närmade oss allt mer. Hade en liten minifadäs när vi hade rastat men den räknas inte. När vi väl kom till Götet så verkade GPS:en vara överens med oss också. Tills vi kom till hotell Odin och var på fel sida gatan. Hmmm, vända och komma rätt i Göteborg - det är inte gjort i en handvändning. Det vet Peter och jag av erfarenhet *s*. Vi klarade det och så var det "bara" parkering som skulle hittas. Två bilar stannade till slut och jag gick för att se om vi kunde checka in lite tidigare. Tror ni de hade vår bokning? Nej, naturligtvis inte!

Jag stirrade inte upp mig för det, var liksom beredd på krångel. Frågan var bara hur de skulle lösa det, 11 pers är inte så lätt att placera ut på ett fullbokat hotell. Vi blev bjudna på förfriskningar och så var det bara att vänta. Grabbarna stack och parkerade bilarna, vi ställde in packningen i bagagerummet. Och väntade. Sen gick vi ut och käkade och återvände.
Domen blev; 3 likadana rum som vi hade bokat, tyvärr inte bredvid varandra, men ändå. Då andades jag ut!
In med alla grejer på rummen och iväg med spårvagnen till Liseberg! Vi vuxna placerade oss på Tyrolen ett tag för att släcka törsten efter all spänning, barnen spred sig över området och åkte så mycket de bara hann. Dagen försvann i flygande fläng och vi vuxna åkte faktiskt också en del. Bl a Kållerado där jag som vanligt blev blötast av alla :-). Lisebergsbanan var rolig igen, jag har ju gått och blivit löjlig på gamledar, annars. Jag som alltid älskat att åka ALLT är tveksam till mycket numera. trist men sant.
Trist var denna dagen däremot inte, vi var kvar tills de stängde - och lite till - innan vi åkte tillbaka till hotellet. Trötta men nöjda.

Tror nog att de flesta somnade ovaggade, i mer eller mindre gnisslande sängar. Frukosten dagen efter var mer eller mindre rörig, beroende på hur dags man åt. Otroligt hur en del beter sig! Tränger sig före barn och tror att maten är den sista de kommer att få se, antagligen. Kan inte låta bli att irritera mig över sånt beteende.
Efter utcheckning och placering av packning i bilarna drog vi till Universeum. Tänk, efter att ha planerat detta (vår familj, alltså) hur många gånger som helst så kom vi dit till slut!
Lite trängande med folk på stan så att tjejerna fick köpbehovet stillat, sen styrde vi hemåt igen. Trevlig resa som säkert kommer att upprepas i en eller annan form :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails