fredag 18 december 2009

Blodfetter som en prinsessa

För ett tag se'n var jag på Företagshälsan (ett besök med varierande intryck). Vid det besöket redovisades bland annat de prover som tagits vid första inställelsen. Allt var perfekt. Utom kolesterolhalten.
Doktorn - som jag fortfarande inte kunnat komma på vem han är lik - var väldigt frågande. "Du är ju så smal. Du motionerar. Du äter grönt. Hur kan detta komma sig??????"

Jag var inte alls varit angelägen att diskutera min kosthållning med honom. Varför skulle jag? Jag mår ju bättre än nånsin. "Vi tar ett nytt, annorlunda och bättre prov på dig så får vi se". Ok, fabbo dåtton.
En liten, liten tagg satte sig ändå fast hos mig, "tänk om det är farligt?".
Hem och läsa. Lugnas.

Tiden gick och jag hade nästan glömt bort det där attans kolesteroltestet. Minisynsk som jag är så poppade tanken om att ringa dit upp en natt förra veckan. Gissa vad som låg i postlådan nästa dag?


Fenomenalt bra! Mycket bra livsstil! Han skulle bara veta, då tror jag han hade fått dåndimpen.

4 kommentarer:

  1. Hade min äldsta dotter läst det där så hade hon utbrustit "Ameh hallååå! 0,33 e jue mycke mer än 0,6 jue!!" och himlat med ögonen;)

    Kul att det funkar så bra för dig!

    SvaraRadera
  2. Ville bara tala om att kontrollordet för att få skriva en kommentar hos dig var "Tarmorm"....vad fan är det? Binnikemask? :)

    SvaraRadera
  3. *asg* Tarmorm! Ja, det är klart att det måste vara binnikemask :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails