torsdag 15 oktober 2009

Ålderstillägg

Jo, det var ju det där med åldern då. Den som jag ansågs ha enligt testet i förra inlägget. Jag är ganska säker på vilka frågor som påverkade resultatet negativt. Fanns t ex en som undrade hur ofta jag åt fibrer, typ grovt bröd. Inget alternativ kändes bra. Jag äter ju inte sånt, enda fibrerna jag får i mig kommer från grönsaker. Typ.
Sen var det det där med oljor, det är jag också dålig på.

Men - jag säger men; Jag äter nyttiga, mättade fetter. Dricker helfet mjölk och undviker kemikaliemargarin. Min mage mår kanon utan fibrer. Min kropp gillar den feta kosten till 100%. Jag är piggare än nånsin (när jag inte ligger sjuk i flunsan då...), orkar betydligt mer både hemma och på jobbet. Aldrig mera paltkoma!

Tränar mer nu än vad jag gjort senaste 25 åren. Kärlekshandtagen och bukaputan är borta. Överviktig? Fetma? Tror aldrig jag varit det, faktiskt. Påminn mig gärna om åsikterna går isär här.

Len och mjuk i huden och hårbotten, tack vare kosten, den fettrika. Tycker nog min hy är ungefär i samma färg som alltid, blek är jag bara på söndagarna ibland. Och det brukar inte ha med kosten att göra :-)

Visst har jag en och annan rynka förutom de charmiga skrattvecken, men hallååååå, jag är faktiskt snart 45!

Än en gång bevisat att man inte ska bry sig så mycket om såna däringa tester. Såna som liksom hemkunskapen i skolan fortfarande stirrar sig blinda på lättmjölk och Becel. Jag tror att jag snart ska ta tag i det. Traska in på skolan och be dem vidga sina vyer. Inte skrämma ungarna att äta riktigt fett. Nu pratar vi så mycket om det här hemma och de ser hur vi mår efter att ha bytt ut alla konstigheter så de är kritiska på egen hand. Men ändå.

En bild på två av mina barn. Ser de ut som de skulle behöva undvika fett? Skulle inte tro det. Snarare tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails