torsdag 22 oktober 2009

Tidsskillnad

På mornarna är det väldig skillnad på hur snabbt jag tar mig till jobbet. Det kan skilja flera minuter i restid!
Detta beror då på vilken tid jag passerar genom Skillingaryd och Vaggeryd på min väg mot metropolen Hok. Är det före 7 slipper jag alla 30-sträckor. Jag tillhör nämligen de - få, verkar det som - som fattat att det är bara mellan 7-18 som det är 30, resten av tiden är det 50.

Det blir ett antal sneglande blickar mot klockan när jag passerar. "Är hon 7 än?" Nix, då kör vi. Apropå detta så kom jag att tänka på hur man nu skulle kontrollera detta vid en eventuell konfrontation med Lagens väktare.
Är det som i rally, den tid som gäller är funktionärens, eller är det förhandlingsbart? Bestämde mig för att  i så fall sätta på radion och hålla koll på nyheterna. De börjar väl exakt på timslaget? Åtminstone i P4, reklamarna är nog inte så noga. Viktiga saker det här! Lagom tungt att bry hjärnan med så dags på morronen.
Förresten, nån som kan förklara för mig hur en digital klocka kan forta sig? Måste ha nåt med motorvarvtalet att göra. Kanske kan backa ett tag så hoppar den tillbaka eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails