söndag 4 oktober 2009

Vad gör du klockan åtta?


Jagar katt... Nä, inte just då. Herreguuuud, jag gick inte upp förrän åtta idag!!! OK, jag har inte sovit i ett sträck, men ändå. Siggeskrället - katten - skulle in vid 4-snåret. Strök sin genomblöta, kalla päls mot benen och tiggde mat. Ner i bingen efter det och sen somnade jag om tills han skrek och skulle ut igen. Vet inte vad klockan var då men nästa gång jag kollade var den 8.00. Lagom att hoppa upp.

In i duschen, ladda bryggarn och så på med datorn, förstås :-)
En liten stund för mig själv innan dagen drar igång.

Måste dra till Rusta, det har inte funkat så bra med tapeterna. Senast hade de tagit fel klister så det blev jättebubblor, fick riva ner igen. Nu kommer det inte att räcka. Antingen blir det till att köpa till eller så fixar jag några dyrare som kan sättas upp direkt på väggen. Om det finns som passar, vill säga. Kan vara värt de extra kronorna att slippa klabba. Måste bli klart nu, jag pallar inte att se röran längre. De öppnar inte förrän 11 så kanske det blir lite annat gjort innan. Får räcka med en slappedag.

5 kommentarer:

  1. Ja just det - det är därför jag inte skall ha någon katt :-)

    Så trist med tapeterna - de borde komma hem och tapetsera om!

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera
  2. Hej på dig Bitte!!!! Det är kul att ha hittat din blogg, så nu lägger jag in dig bland mina favvisar!

    Det där med katter som ska ut och in på nätterna låter bekant. Jag har några sådana fridstörare jag också...

    SvaraRadera
  3. Det är alltid kul att göra om, men ibland är det väldigt mycket extrajobb. Man försöker vara ekonomisk, men ibland slutar det med att det blir dyrare med den ekonomiska varianten, än den dyrare...! Oj, det där blev mycket. Hänger du med? :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har en kombinerad utmärkelse och utmaning till dig!

    http://tonarsmorsa.se/2009/10/04/10-saker-om-fatou/

    SvaraRadera
  5. Gårdsromantik> Fast han är kanon på att hålla mössen borta så det är värt det (för det mesta).

    Suss> Kul att du hittat mig (eller om det var tvärtom *ler*) och jag kan mycket väl tänka mig att du är väl förtrogen med nattrännandet :-)

    Fatou> Ja, ibland bedrar snålheten visheten... Och jag fattar precis vad du menar :-). Tack för utmärkelsen så länge, jag ska klura på utmaningen lite.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails