söndag 4 oktober 2009

Tvättläxa

Tänk vad olika det är. Julia har som sagt hemkunskapsläxa, laga en måltid på egen hand med planering och allt. Inget konstigt med det. När hon hade gjort det, inkl undanplockning o dyl så skulle jag skriva en kommentar. Har du 2 papper? undrade jag. Men det andra är att jag ska tvätta, blev svaret.
Ja, jisses. Det är ju faktiskt inte alla i hennes ålder som gör sånt. Jag skrev i att hon har tvättat sedan hon var 8-9 år och gör det regelbundet. Så var den läxan klar också.

Maten var förresten jättegod!

Kom att tänka på artikeln som skrevs om oss för några år se'n. Hittade den och drog på munnen litegrann, himla rediga vi låter *fniss*

1 kommentar:

  1. Vilken FIN artikel!!!!!! Tror att det är JÄTTENYTTIGT för barnen att lära sej att städa!
    Jag frågade Jeppe en gång om han tyckte det var jobbigt att han o Måns fick göra så mycket hemma, då svarade han så snusförnuftigt att han tyckte bara det var bra - "då kan jag ju det sen när jag ska flytta hemifrån"! =O)
    Stora kramen över skogen!!!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails