lördag 3 oktober 2009

Nackdel med LCHF

Jag måste erkänna att det finns en nackdel med LCHF-kosten. Spisen och fläkten är flöööötigare (flottigare, alltså). Fast annars är det bara bra! *s*
Finns motmedel ju. Typ städning. Med flööötborttagare.

På tal om mat. På travet var det läckert värre, nån Norrlandsinspirerad meny. Renskav o grejer, lax och annat smarrigt. Tyvärr var det en del pajskal och brödbottnar på det kalla och jag var hungrig. Känner av det än i form av att jag blir hungrig fortare och att det småbubblar i maggen.
Hur stod jag ut med att ha det så hela tiden innan?

Det är 8 månader sedan jag la om kosten och nu är det vardagsmat för mig. Synd bara att inte resten av världen hänger på lite mer. Restauranger med inriktning mot Lowcarb vore inte fel. Även om vissa har hajat att vi finns så har inte jag träffat på speciella rätter för LCHF:are. Förutom nån burgare på BK där brödet bytts ut mot ett stort salladsblad. Hade jag haft rätta drivet och utbildningen hade jag satsat på en sån restaurang, är övertygad om att det vore en bra affärsidé.

2 kommentarer:

  1. Kul att vi lade om kosten typ samtidigt du och jag. Även vi här hemma har fått vänja oss vid flöötet på spisen med omejd, lite segt det... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det? Både att göra det och att få bort det. Äsch, smällar man får ta! :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails