söndag 22 februari 2009

Skön lördag och så lite söndagsträning

Vad härligt det är att vara ute och få en ordentlig dos frisk (?) luft. Jag är en sån där knäppis som kan tycka att det faktiskt luktar gott med avgaser. Inte vilka avgaser som helst, dock. Det ska vara den sorten som uppkommer när det är tävling på gång, mmm... Det går inte att förklara för nån som inte är insatt :-)
Ute var jag i alla fall i flera timmar igår. Träffade på en del gamla bekantingar från förr, alltså den tiden när jag själv tävlade i folkrace. Fick "tips" om att det var dags för comeback, men det tror jag nog att jag struntar i. Får bli ett klubbmästerskap eller nåt i så fall!

Fram på eftermiddan var det inte utan att det blev lite småröset och då började jag planera för ett bad när vi kom hem. Det genomfördes också, kryddat med lite gott att dricka. Till maten passade vi på att öppna en flaska vin som vi fick när vi gifte oss. Gemensamt firande av 2-årig bröllopsdag och 10-årig förlovningsdag kan väl gälla som ett bra tillfälle för det? Gott var det i alla fall!
Slötittade lite på Melodifestivalen, inget varken att se eller framförallt, höra, enligt mig och se'n blev det tidigt sänggående.

Idag var det dags att träna igen, det blev ju inget av den varan på lörda'n. Idag var jag riktigt sugen, men kroppen var inte på samma våglängd som knoppen. Knoppen segrade och jag tog i fast det var jobbigare än vanligt.
Bröst, axlar och biceps blev de delar som drabbades denna söndagsmorgon. Efter det var det dags att ge sig ut i snön för att skotta och då kändes det minsann som varenda muskel var inblandad :-). Termometern hade krupit upp en bra bit över nollan och kombinationen tung snö med skare på toppen gav ett visst motstånd!
När jag var klar sjönk jag ner i en snödriva och bara njöt av att vara ute. Fåglarna kvittrade och det porlade i stuprören - våååååååååååår i luften!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails