lördag 21 februari 2009

Noll koll

Eller rättare sagt koll på att det är noll grader ute. Vi ska (borde redan varit på väg...) ut till folkracebanan för att kolla in tävlingen Vinterfajten. Sonen har gått och blivit senior (hur gammal är jag då???) och har dessutom ingen startklar bil, så han ska "bara" hjälpa till idag, liksom maken. De tar huvudposteringen så de får bestämma lite *s*.
Det är ca 90 st anmälda, helt otroligt! Mer än vad det var i somras tror jag. Någon intelligent person hade sett bilder från banan och hur det såg ut nu i veckan; "Kan ni inte göra nåt åt snön på banan?" Men hallå, pysen, det är en VINTERtävling... På min tid var det minsann bara att tuta o köra, min första tävling var av vintersort och jag vann! Så det så! Dagens ungdom... *ironi*
Svärmor och några av mina döttrar har hand om serveringen så man får väl hålla sig där emellanåt så inte kylan letar sig in alltför hårt i kroppen. Varma kläder på och så drar vi snart, vi 3 som tar det lugnt idag. Ha en skön lördag där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails