tisdag 3 februari 2009

Slippin' and slidin'



Bestämde mig igår för att kliva upp när jag kör iväg maken (alltså upp ur sängen, resten får han klara själv), dvs kl 6 för tillfället. I ett svagt ögonblick nämnde jag detta för sonen, han är ju uppe långt innan dess. Kl 6.03 kom ett sms "Upp och cykla, klockan har varit 6 i 3 minuter. Finns kaffe om ni vill ha." Gulleplutten! *s*

Jag gick faktiskt upp men vände på aktiviteterna eftersom jag var vrålhungrig, vaknade t o m av det inatt . Tog en kopp kaffe och sedan havregrynsgröt med blåbär och hallon. Softade lite innan jag gick loss på triceps, rygg och baksida axlar. Efter det blev det en halvtimme på cykeln.

Efter lunch var det alldeles för soligt för att sitta inne så jag tog glad i hågen på mig för en skogspromenad. Tänkte att den rundan jag bestämt mig för skulle vara lite mindre hal än den vi gick i söndags. Brukar inte åka så många bilar där och då blir inte snön till packad is, ni vet.

Fel hade jag, med god mariginal. Det blev till att klättra över stock och sten, uppför kullar och över små bäckar. Inte överallt, men på de flesta ställena. Befinner mig i Småland och just vid denna vägen växer ljungen sig hög i kanterna, lika bra att gå längre in i skogen. Bra motion blev det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails