måndag 16 februari 2009

Betygshets

Inte trodde jag väl att jag skulle behöva mina gamla gymnasiebetyg eller intyg från när jag jobbade som vårdare och postkassör. Vid min ålder! *s* Det är 25 år se'n jag slutade gymnasiet...

Jag är ju tyvärr mellan två jobb och på onsdag ska jag på en intervju där de vill se mina betyg och meriter. Helt förståeligt, men jag hittar inte de gamla betygen/intygen. Jag vet att de ligger i en bunt nånstans eftersom de användes senast när jag sökte in på Ingenjörshögskolan 1995, men sedan dess har jag flyttat 2 gånger... Ni förstår att det inte är helt lätt då, va? Jag har alla andra, bara inte just dem. Kan jag inte få visa upp mitt betyg från nian istället? Jag var rätt nöjd med 4,7 i medel så snälla, kan jag ta det istället? Iofs inget större fel på gymnasiebetyget heller, mer än att det är borta... Det är väl mest som bevis de vill ha dem och ett skolbetyg går väl att fixa men hur ska jag bevisa att jag jobbat på Posten? Det finns ju inte längre! Äsch, jag får använda min otroliga charm så kanske det löser sig ändå!?! *ler*

I mitt ivriga sökande så hittade jag en massa annat kul; gamla foton och brev bland annat, så där försvann en bra stund av förmiddan till nostalgi. Kul att se ungarna när de var pyttesmå, det går ju att bortse från de bitar där jag själv är med. Hur tänkte man??? Får nog se till att scanna in en del så att man har det i datorn :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails