onsdag 25 februari 2009

Telefonskoj och matchtankar

Vi kom faktiskt iväg på matchen igår! Lillan var lite bättre och så har vi ju några barn som är så pass stora att de klarar av att vara hemma och ta hand om allt om vi försvinner ett par timmar. Lätt att "glömma" det ibland. Vill inte gärna erkänna att jag inte fattar det *s*
Matchen var väl så där, tycker jag. Första halvan gav orättvis utdelning, Brynäs var skarpast enligt mig men HV fick målen. I tredje perioden var det mest HV som styrde så i sista änden blev det väl rättvist med 3-1 till dem då. Kanske...


När det var slut så skulle ju alla människor ta sig från Kinnarps Arena med sina bilar - ojojojoj! De snackar om att motorsporten släpper ut avgaser! Ha! En rallytävling är ingenting mot detta! Det tog säkert 20 minuter för oss (och alla andra) att ta oss 500 m. Snacka om föroreningar när alla står där på tomgång... Och detta sker flera gånger i veckan. Jag kan säga att jag är fruktansvärt glad att jag inte bor nånstans där jag måste köa varje dag, den stressen är inte av den sort jag gillar - åååhneeeeej!
Hem kom vi i alla fall till slut och allt hade flutit på bra i stugan på landet :-).

Idag fick jag en positiv överraskning när en gammal klasskompis ringde mig. OK, hon är ju inte äldre än jag, men ni vet vad jag menar *ler*. Hon har sökt det jobbet jag var på intervju för förra veckan och hade också varit där. Detta räknade hon ut när hon läst min blogg, tänk vad världen är liten! Hursomhelst så pratade vi en bra stund och det var riktigt trevligt att få den kontakten igen. Vi bestämde att fortsätta den, hur det än går med anställningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails