tisdag 24 februari 2009

Magsjuka spolierar hockeymatch?

Minstingen har sprungit och kräkts hela natten så både hon och jag är lite dävna idag. Hennes främsta sysselsättning för dagen är att sova och det enda hon fått i sig är lite vatten. Nu har hon inte spytt se'n i morse så förhoppningsvis blir det inte mer nu. Stackaren...

Hoppade motionen idag eftersom jag behövde sova så nu sitter jag bänkad vid datorn för att söka jobb. Har skickat iväg en ansökan hittills och det blir nog minst en till tror jag. Tur att man är van att skriva och hålla på, undrar hur det funkar för dem som inte alls är kompis med en dator? Eller inte ens har tillgång till en? Kan inte vara lätt i dagens IT-samhälle!

En fundering har kommit upp i samband med jobbansökningar. Undrar hur vanligt det är att arbetsgivare googlar de arbetssökande? Jag tror nog att det förekommer (precis som jag själv gör på andra hållet *s*), men än tror jag inte det är så väldigt många som gör det. Kanske på större arbetsplatser och i vissa branscher? Vad tror ni?

Maken har kommit över ett par biljetter till kvällens match mellan HV71-Brynäs och det var meningen att vi skulle fira bröllopsdagen med dem, men frågan är hur det går nu? Han vet att jag alltid varit ett Brynäs-fan (vet inte varför, har bara blivit så... fast HV är inte fel de heller), visst är han omtänksam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails