fredag 27 februari 2009

Fish and no chips or dips


Gårdagens middag blev pangasusfilé med blomkålsmos, coleslaw och grönsallad. Grädde smaksatt med asiatiska kryddor och salt hälldes över fisken. Stekt färska champinjoner och röd paprika ströddes över innan det sattes in i ugnen i ca 40 min. Plättlätt!
Tre av barnen hade egen "träning" här hemma, ledd av 6-åringen. Hon kan styra och ställa emellanåt så det passade bra! De bytte redskap och övningar ofta, kan jag tala om *s*. Min egen träning blev ett pass med mage (återupptäckte bl a Plankan), ben och rygg. En stund efteråt blev jag helt plötsligt skittrött i hela kroppen och längtade efter att krypa ner i sängen fast klockan inte var alls mycket. Ett solklart tecken från kroppen till knoppen; - lite vila, kanske?
Skippade därför cyklandet i morse och tog en 30-minuters snötrampning efter frukosten istället. Skare är ett väldigt bra motstånd!
Igår läste jag ett intressant inlägg hos Powersus, om hur bloggandet om träning och kost egentligen påverkar dem som läser det. Gav mig en del funderingar och jag återkommer med ett inlägg i den debatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails