torsdag 19 februari 2009

Kunskap kan vara en börda

Nej, det kan det väl inte? Eller jo, kanske, om man får veta nå't man egentligen inte vill veta... Men strunt i det nu! Böcker kan i alla fall vara av en viss dignitet och tyngd och idag har jag förpassat mina (ja, de flesta är faktiskt såna jag köpt) från bokhyllan till diverse platser runt om i huset. Vaffödådådå?

Jag skulle ju lösa problemet med förvaring av träningsredskapen som jag tycker är så ovackra och idag när vi åt frukost så såg jag det framför mig! Vi har en hel vägg täckt av Billy (känner ni honom? *s*) och där framför en rätt stor tom golvyta. Jamen, självklart - vi flyttar ut hyllan och fäster den i taket. Då får vi plats med både gymmet, motionscykeln och diverse hantlar. Och de syns inte!!! Otålig som jag är så satte jag igång så fort jag bara kunde. Mätte först så det var genomförbart, vill inte göra jobb i onödan.
Nu ligger alltså de ca 500 böckerna utspridda lite varstans. Tänk vad pengar jag lagt på litteratur... vojne... Då är ändå inte pocketböcker och diverse kurslitteratur medräknade. Hjälp! Man borde kanske ha en bok-loppis för att fylla på a-kassepengarna lite? Nej, jag tror inte jag skulle kunna skiljas från dem. Jag vill ha böcker i min bokhylla, det är det den är till för. Tror att det bara är 2-3 stycken som jag inte läst än så ni kan ju fatta vad klok jag är! *blink*


Här ska hyllan alltså fram nästan ända till balkongdörren. Väntar bara på hjälp med att flytta den (sitter ihop) och med att greja vinkeljärn i rätt dimension. Se'n så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails