torsdag 26 februari 2009

Övertygelse lockar

För bara några veckor se'n så var jag skeptisk till att äta enligt LCHF. Ännu mer till kombinationen träning och den sortens kosthållning. Inte konstigt alls eftersom man är indoktrinerad från födsel och av ohejdad vana att det är viktigt att få i sig kolhydrater för att orka anstränga sig. För att inte tala om att bygga muskler!

Tiden går och eftersom jag märker hur mycket bättre jag mår så tänker jag fortsätta med detta. Från början sa jag att jag ger det max 2 veckor, bara för testandets skull, se'n går jag tillbaka till min vanliga kost. Icke att jag gör det nu!

Trots mitt kroppsliga välbefinnande rent allmänt så sitter det en liten en därbak i hjärnan och tjatar; "Fyll på med kolhydrater när du tränat, du vill väl få ordentliga muskler?"

Följden av detta blir att jag dammsuger nätet efter artiklar o dyl som kan trycka bort den lille tvivlaren. En sådan finns att läsa i Runners World, Jonas Colting sticker ut hakan lite grann. Artikeln finns refererad hos Kostdoktorn och där pågår också en debatt om detta. Intressant!

Min dag började med intervallträning i 30 minuter. Kände att det var dags att köra lite annat som omväxling. Längtar efter en riktig snabbpromenad men det får vänta pga isiga vägar, sjuk dotter och snö som vräker ned. Flingor stora som Lovikavantar faller utanför fönstret just nu och tar udden av den vårkänsla som infann sig med de kvittrande fåglarna när jag steg upp.

Dottern är hemma en extra dag "för säkerhets skull", vill inte att hon ska smitta kompisarna i skolan. Så här glad var hon igår när hon kunde börja äta lite smått:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails