fredag 20 februari 2009

Salig blandning


Ja, det blev det idag till lunch. Karrékotlett, nötfärs (starkt kryddad), stekta grönsaker (röd och gul paprika, purjolök), broccoli och röd lök. Till detta fetaost och tsatziki. Gottgottigottgott! Även om rödlöken var stark så det stod lågor ur munnen, det brukar den ju inte vara :-)
Men, egentligen... Skillnaden mot en lunch jag skulle ätit för 2-3 veckor sedan - pre kolhydratsskipp - är inte stor. Köttet och grönsakerna stekta i äkta smör istället för rapsolja, turkisk youghurt istället för lättcrème fraiche. Voilà!
Så - vad är problemet? Inget just nu känner jag. Ibland kan det kännas lite svårt att hitta på nåt "tillbehör" istället för pasta, ris eller potatis, men det är också det enda. Tänk att jag kommit så långt att jag kan se det som tillbehör, det som tidigare var den största delen av mina måltider...
Vi satt för övrigt och diskuterade vår nya kost för en stund sedan när vi åt spenatpaj och rökt lax, inte dum mat det heller. Två av döttrarna frågade P om vad det är han inte får äta. Men jag äter ju likadant svarade jag, varför undrar ni inte om det? "Va? Varför det?" undrade de. "Du behöver ju inte gå ner nåt..." Vi fick förklara läget en gång till, att mamma faktiskt mår bättre på detta :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails