måndag 9 februari 2009

Matministeriet - nödvändigt i GB?!?

Herreguuud! Nån som såg Jamie Olivers program igår, om människor som skulle lära sig laga mat? En tjej visste inte ens hur kokande vatten såg ut - va???

Principen var att Jamie lär 8 st (tror jag det var) att laga några rätter. Se'n var det meningen att de skulle lära ut de rätterna till två kompisar och så skulle det rulla vidare ut i den aktuella sta'n. Ringar på vattnet, ni vet.


Jag såg inte hela programmet men jag var helt förstummad. Finns det verkligen folk som alltid köper hämtmat och aldrig har fått lära sig att ens laga till den enklaste maträtt? Eller koka vatten? Hur har man råd? Hade de tydligen inte heller, flera av dem levde på bidrag. Men hallåååå, är min reaktion på detta. Fattar nada.


Däremot var det härligt att se en av mammorna som verkligen levde upp när hon fick laga till mat, hon verkade vara en naturbegåvning. Man får hoppas att det håller i sig och att de klarar det. Några räddade själar vore ju inte fel :-)


Själv vill jag alltid att det ska se ut så här i mitt kylskåp, välfyllt och med alla möjligheter till att svänga ihop nå't à la Kajsa Warg.



Just nu är det inte så och därför är det aktuellt med en storhandlarrunda lite senare i eftermiddag. Konstiga nöjen en del har, va?

1 kommentar:

  1. Ja jag såg också det, visst är det helt sjukt att folk inte kan lära sig laga mat. Inte konstigt att övervikten ökar. Jag håller på att skriva ett prjektarbete om övervikt nu så det programet var väldigt intressant att se på.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails