fredag 23 april 2010

Jag seeeer dig!

OK, vi kör ännu en vardagshistoria ur flerbarnsmammans spännande liv. Efter en dag i gruvan behövs - som den klurige redan förstått - en dusch. Ibland förbereds sänggåendet litegrann i samband med det. Tvättar av allt Hollywoodsmink (nja...) och tar ut linserna. Numera vill nämligen inte månadslinserna vara med riktigt hela tiden utan ögona kräver lite luftning. På med glasögonen istället så jag ser pucken ordentligt.

När det stod 3-0 till Djurgården så blev mamman lite uppgiven och bestämde sig för att läsa dagstidningen samtidigt. Ni vet kanske att det kan vara lite svårt för korpgluggarna att slå om från nära till längrebortläge? Om inte så vet ni nu. Alltså sa jag efter en stund "Oj, kanske skulle ta på mig glasögonen så jag ser". Sonen - som är en väldigt snäll mammas gosse för det mesta - erbjöd sig genast att hämta dem. Han såg väl hur långt ner mammarumpan sjunkit. Mamman tittar upp - och inser - att hon inte ens plockat ur linserna... Och talar om det. Vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor?

Eftersom mannen säger att han samlar på sånt här så sabbar jag hans framtida planerade häcklande av den förvirrade hustrun och berättar det redan nu. Intressant, va? *s*

Men matchen var ooooliiiiiiiiiiiiiiidligt spännande och slutade som den skulle!

2 kommentarer:

  1. Haha...Var du trött Bitte? Det är lätt att man blir det efter en dag i gruvan ;D
    Själv har jag letat efter mina glasögon medan jag hade dom på mig! Förvirrad? Jag? Näää.

    SvaraRadera
  2. Gafflan, liiite trött var jag allt. Måste jag ju ha varit eller hur? Tror nog att den varianten du körde kommer hit också, så småningom :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails