söndag 25 april 2010

Aktiv vila

Kom på att det var alldeles galet det jag skrev innan idag. Inte är det krattat jag gjort, räfsat blev det däremot en hel del. Tänk vad lite bortforslande av pinnar kan göra för utseendet i trädgårn! Och för att ge fart åt bortblåsandet av en småkrypande känsla av nervositet och oro i kroppen.
Vissa dagar krävs det sysselsättning hela tiden för att inte tankarna ska få nån grogrund. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att allt går som jag vill :-)

Vad blev det då idag? Ja, det var ju det där räfsandet som satte igång efter en stunds bokläsning i solen. Fick hjälp av de blivande floristerna, både med krat...räfsningen och diverse annat. Jennie byggde upp en liten trappa där hon pyntade med blommor och ljuslyktor, Louise fixade bl a till lite bättre rabattkanter. Nu ska det bara till lite jord och blominhandling för att det ska se ännu trevligare ut. Hittar inte mitt lilla fröhus, fast jag verkligen vill så nu *suck*

Sålde en av brudnäbbsklänningarna. Solade. Åt grillad hamburgare och korv. Räfsade. Tvättade bilen. Hjälpte till med att pumpa cykel och ändra sadelhöjd. Solade samtidigt som jag pluggade säkerhetskontroller. Åt grillad fläskkotlett. Övningskörde med de blivande floristerna. Hmm, det var ju inte så mycket. Men tiden har gått ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails