söndag 23 augusti 2009

Söndagsblandning


Morronen startade tidigt efter en sömnorolig natt. Varför är vissa nätter så? Började med att telefonen - som jag satt på alarm - talade om att den minsann ville ha lite ström för att kunna utföra det den var satt att göra. Då var klockan ett. Upp och leta efter laddare i mörkret, snubbla på en stol och så försöka hitta de två hålen i väggen, också det i mörkret. Sen låg jag och vred o vände mig ett par timmar innan jag somnade om.
Då kom alla konstiga drömmar. Vildsvin och döda hundar som återvände till livet. Krånglande bilar och sökta jobb som jag inte fick. Tvi.
Halv sju fick jag nog och gick upp och satte på kaffe. Julia skulle spela fotboll och samlingen var kl 8 så det var snart uppstigning i alla fall. De förlorade med 1-0, tyvärr.

Eftermiddan har tillbringats hos en av Peters systrars sambos föräldrar, ute på lugna landet. Lugnare än här i byn också. Jättetrevliga allihop! Sen blev det grillning hemma hos svärföräldrarna, ungarna ville bada i poolen. Det gjorde de rejält! Både Nora och Julia är gröna i håret av kloret, tydligen var ph-värdet i vattnet för lågt. Jag har sprutat askorbinsyreblandning på dem och lite försvann, får väl köra det några kvällar nu. Tur man inte är blond! :-)
Vad nu det skulle spelat för roll i detta fallet, jag badade ju inte...

Det har rullat på ganska bra idag mao, blev inte nån tid till den däringa träningen som jag hade tänkt mig. Får ta en extra lång runda imorrn bitti. Behöver rensa skallen från lite av varje också så det passar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails