söndag 30 augusti 2009

3 mål ger telefonförbättring

Julia är och spelar fotbollsderby, SIS möter kommunkombattanten Vaggeryd. Det är riktig prestige i de matcherna ska ni veta, oavsett vilken ålder det är på spelarna. 11-åriga tjejer i detta fallet.

Dottern har länge varit aspirant på pappas mobil av pekvariant. Han gillar den inte och genast hördes 3 flickröster: "Jag kan ta den!!!" Åhnä, hur skulle det se ut? Och vem väljer man i så fall? Lugnast att ingen får den.

Idag när hon skulle åka till fotbollen så hävde hon ur sig: "Pappa, om jag gör 3 strutar idag får jag din telefon då?" Pappa - som antagligen trodde att detta skulle vara riskfritt - svarade ja.

Har han glömt hur det gick i vintras när han lovade henne att hon skulle få nya jeans (som hon faktiskt behövde men gott kunde vänta ett tag på) bara hon klarade att pressa upp två av våra tyngsta hantlar över huvudet tre ggr. Klart hon grejade det! Den ungen är envis som synden så det hade jag kunnat upplysa honom om direkt. Frågan är om det går lika "illa" idag.


Om inte är det bara att fortsätta spara pengar på egen hand. Nån ny mobil blir det inte om man inte betalar själv. Vi har kört ärvetelefoner i början (minstingen har ingen, det tycker jag är självklart) och sen så har de fått spara till ny om de velat ha det.

Hela familjen - förutom den radiolyssnande mamman - är där och hejar och snart är de hemma igen och då vet vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails