torsdag 6 augusti 2009

Överhoppad timme

Igår kväll när jag stapplade in till sängen bestämde jag mig för att sätta fram klockan en timme. Alltså alarmet. Inte för att få en timmes mindre sömn, tvärtom! Efter uppsättning av takläkt och en hel del målande - hatar ohyvlat trä i det läget - så var min kropp ett enda stort AJ!
Det var väl droppen nu efter flera såna tillfällen och en plötslig början med tuffa morronpromenader. Kroppen hajar ingenting och visar sin motvilja på detta viset. Åja, den ska få igen!
Käre maken tyckte minsann att jag kunde cykla lite istället men det gick ju inte, klockan var för mycket.

Jag hör mina benhinnor skrika av smärta bara jag tänker på att gå. Sen har jag "hittat" en ny muskel i rumpan, den har jag aldrig haft ont i innan. Längre upp, liksom. Tror det är efter att jag tagit ut stegen ännu mer och vickat på rumpan som den värste proffsgångare ute i skogen när ingen ser. Får nog be om lite massage där framåt kvällen.

Dimman var tät idag så det var lika bra att jag inte gav mig ut. Solen kikar nog fram så småningom. En härlig sommardag som ska tillbringas inne på jobbet. Yes!

Imorgon - jag lovar - ska jag följa det löfte jag gav mig själv. Banna mig annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails