lördag 22 augusti 2009

Ute på tippen med Lundell


Det är konstigt. Jag är en Lundellare av stora mått egentligen. Uffe Lundell, ni vet. Men... av nån konstig anledning så lyssnar jag bara på hans musik när jag är ensam hemma. Om jag tänker efter en gång till så är det nog så att vi är rätt dåliga på att lyssna på musik öht numera. Fest= musik. Men man kan ju inte festa varje dag. TVn konkurrerar ut stereon, tyvärr. Blir så när de står i samma rum. Nån som känner igen sig?

Idag är jag gräsänka hela långa dan, min käre man är i Vimmerby och besiktigar bilar på Emiltrofén och kommer väl inte hem förrän sent. Då ryker Lundell fram! Satt i solen och sms:ade med goa vänner och tog mig ett (?) glas vin. Varför inte använda min eminenta telefon till att lyssna på lite mjuuusiq? Ute på tippen kom och direkt såg jag illustrationen framför mig!
Runt hörnan har vi nämligen ett skräpberg som ska till tippen. Kanske får det ligga tills i oktober när kommunen är så snäll och sätter ut containrar till oss här på landet. Det är helt perfekt. Vår och höst ägnar vi ett par lördagar åt att slänga skräp. Varje gång säger vi att nästa gång finns det inget att slänga. Nähääää, inte det???

Jodå, är man småsnål och köper billiga garderober på Jysk så kan man numera räkna ut att de får bytas ut inom några år. Så har hänt och här ligger det samlat ihop med diverse annan skit. Har alltså insett att det stavas dumsnål.

Men nu har jag tagit mig inomhus och gått över till CD-spelare. Uffe gör mig fortfarande sällskap. Trots strumpor i sandalerna :-) Det hade han nog inte på RippRapp-tiden och det är den som snurrar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails