tisdag 18 augusti 2009

Folkrace, altan och sjuk

Hela lördagen spenderades i ett blåsigt Föreberg. Sonen skulle ju gör premiär bland de stora grabbarna så det var lite nervöst, även för morsan. Mest för att han inte skulle få köra, de var två som delade bil, nämligen. Det är lätt att det händer nåt när bilen måste gå dubbelt. Och tyvärr blev det så, växellådan låste sig och Jocke fick inte köra nåt alls. Usch, vad ledsen jag blev för hans skull!

På kvällen blev det lite spontan fest och helt plötsligt var klockan halv 5 på morronen. Om nu någon hade fått för sig att jag inte fattat hur gammal jag är så kan jag tala om att det har jag! Det stod klart och tydligt skrivit över hela mig i söndags...

Men, har man en altan man vill ha färdig så är det bara att hänga i, målade första strykningen rött. Och det var INTE kul att stå högst upp och balansera, nästan lika jobbigt som att böja sig.

Jag kände mig lite allmänt dassig framåt kvällen, frös och hade mig, men det trodde jag var brist på sömn. Åh, nä. Måndagsmorgonen som skulle innebära starten på jobbarveckan inleddes med ont i halsen och antagligen feber. Eftersom klockan inte var så mycket så sparkade jag igång datorn och slängde iväg ett sjukmail till jobbet och kröp ner i bingen igen. Där tillbringade jag största delen av dan, läsande eller småslumrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails