söndag 2 augusti 2009

Sista chansen idag

Idag är det nästan som domedagen. Börjar jobba imorgon. Vill inte. Vill fortsätta vara ledig ett tag till. Finns så mycket annat jag vill göra. Så kändes det inte riktigt i våras när jag gick arbetslös, när de 3 magiska första månaderna var avklarade. Då var det panik på andra hållet.

Nu sitter jag här vid datorn, resten sover. En kopp kaffe och lite uppdatering på vad som hänt i världen medans vi varit på Öland. Sista lugna morgonen.
OK, det blir inte så länge. Ska fortsätta där jag slutade igår kväll, nämligen med grundmålningen av de uppsatta altanreglarna. Kroppen lär protestera i början, har nämligen ajaj i ryggen efter att ha kört mycket från golvet. Men - kanon träning det! *s*

Vi hade tankar om att ta svängen till fest i Höganäs på "hemvägen" (32 mil och 4 timmar extra), men det blev inte så. Förlåt, govänner! Nu är jag glad för det, jag fick 5 timmar till altanjobb istället och en chans att skingra domedagstankarna. Hade nog skingrat dem där också iofs :-). Nu blir det jobbande av hela dan - om vädergudarna är med mig - och då mår jag gött i själen. Är den kanske lite orolig eftersom jag mår bättre när jag gör nåt handgripligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails