torsdag 19 januari 2012

Det är mycket nu... igen...

Nu ska vi se... Jag är ju rätt fartig av mig. När jag vill. Det är inte ofta jag slänger upp benen på soffbordet och bara slötittar på TV t ex. Tyvärr, enligt vissa i min närhet. Jag skulle visst behöva det emellanåt. Anses det.

Det är alltså inte jag som anser det. Jag mår bättre (och kopplar av mer) om jag gör nåt. Eller kanske rättare sagt; får saker gjorda.

Kan säga att just nu så får jag mitt lystmäte vad gäller det. Åtminstone på jobbet. Kvalitet och miljö. Hmmmm... finns en del arbete att lägga på att dokumentera... Och göra dokumenten som ska användas. Det flödar, kan man säga.

Igår blev det listdags. Djupa andetag och sedan var det bara att börja spalta upp. Jag är fortfarande på första punkten. Kanske därför jag glömde bort att det fanns en tillagad stek som vi skulle äta ikväll? När jag stod och stekte kyckling som bäst kom (minst) tre av döttrarna förbi och frågade i tur och ordning; "Skulle inte vi äta stek idag?" Joooooo!!!! Men jag (vi...) glömde. Vi är nämligen två som har mycket på jobbet. Men, men, nu blir det fredagsstek istället. Kom på att det var där - i storkylen (=altanen) - som stekgrytan befann sig också...

Efter att ha retat upp mig på Telenor för andra gången den här veckan så hade jag ingen träningslust men PT:n sa till mig att använda den kraften till just det så det blev en trekvarting i alla fall. Kondis, rygg och ben.

Återkommer om Telenor. För att inte tala om att jag återkommer TILL dem. Watch out, långvarig trogen kund på krigsstigen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails