onsdag 11 januari 2012

Men det var väl logiskt och bra?

Jag gör ju en del saker på jobbet. Jo, det gör jag faktiskt, inga protester, tack. I alla fall, så är det.

Vid den här tiden på året så ska det bl a lämnas kontrolluppgifter på olika håll. Löner ska rapporteras till t ex FORA. Det får man tidigt information om och eftersom jag är en sån där väldigt effektiv människa så vill jag ha det undanskuffat och klart så snart som möjligt. Bra, va?

Jahapp, jag grejade Skatteverket snabbt som ögat. E-legitimation is the shit, åtminstone efter kl 7 på morgonen :-)

Då var det FORA kvar... hmmmm... leta upp lösenordet och logga in (använder inte den sidan så ofta så jag har det inte i huvet, enbart därför!). Nähä, det gick inte. Fel surfläsare. Byt till en fungerande och börja om. Kommer in och ska börja rapportera. Vi har inte haft några anställda men det ska ändå skickas in och det får bli nollor. Bättre att ha nollor där än här.

Då ska jag glatt övergå till att göra våra slutliga lönesummor tillgängliga för pensionssnubbarna. Klickar på Företagares egen försäkring...
"Tjänsten är stängd och öppnar igen 9/1 2012." Det var 2 dagar sedan...
Vad är fel? Den frågan ställde jag till berörd kundtjänst och fick ett relativt snabbt svar;
"Företagarens egen försäkring ska man inte rapportera för nu. Dessa ska rapporteras på våren. Det kommer att skickas ut information om detta när det är dags."

Eeeeh, jaha? Då kanske det är den informationen som skulle stå när man klickar på länken? Eller är jag fel ute?

Ute skiner förresten solen. Bara så ni vet!

2 kommentarer:

  1. *haha* FORA sköter jag på ett lite annat sätt. Först lägger jag fram den fina påminnelsen man får...sen förtränger jag det så länge som möjligt. När jag känner att det är nog dags att ta tag i saken börjar letandet efter lösenord, för det är väl 1 eller 2 gånger per år man använder det och inte farao kommer jag ihåg från gång tillgång vilket av de förslag jag har är lösenordet. Sen har vi ju några anställda och det kan variera under året vilket betyder att man måste komma ihåg ett år bakåt om det har börjat/slutat någon. *suck* Jag ska snart ta tag i saken ;-)

    SvaraRadera
  2. Heja dig, Helena! :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails