måndag 9 januari 2012

Tungt eller tyngre...

Trots alla goda föresatser om att följa Fitnessfighten under januari så har det inte känts OK. Övningarna är det inget fel på (det jag sett hittills) och det mesta av resonemanget köper jag.
Meeeeennn... Jag klarar inte ens av att läsa kostplanen utan att må kass. Lättfil, müsli, kesella, tonfisk... Osv... Det var ett bra tag sen jag ägnade mig åt sånt. Fil har jag iofs aldrig ätit men det är inte riktigt det jag menar.
Jag VILL inte räkna kalorier, det har jag aldrig velat. Jag VILL inte stoppa i mig onödiga kolhydrater. Det har jag inte velat på snart 3 år.

Läs detta så får ni veta hur jag känt och hur jag resonerar nu. Ombytlig? Nej, egentligen inte. Jag har kört träningen ordentligt och dessutom gått snabba promenader. Minsann om jag inte skulle fresta kroppen ordentligt!
Hela tiden med en ökande hunger... Naturligtvis en följd av mer ansträngning. Samtidigt gillar jag det inte, det var evigheter sen jag behövde känna mig hungrig och äta så ofta. Det blir för mycket mat helt enkelt.

Jag kastade ut en fråga till Fitnessguru och där fick jag en länk om just detta. Det där stämde så klockrent in på mig. Hmmm, stopp för mina snabbpromenader ett tag. Får unna mig dem på helgerna :-)

Idag har jag kört riktigt tunga vikter och det känns skitbra. Bara att traggla på. Volym på mitt sätt.

, ,

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har funderat på att gå med i februari i Fitnessfighten och läste vad du tyckte om kalori räkning och hänvisning till Lev starkt.
    Är Fitnessfighten GI inriktat helt eller delvis, att äta mycket protein rik mat?
    Verkar det som att de flesta blir hungriga när de kör Fitnessfighten?
    Vad tycker du man ska välja? Fitnessfighten eller Lev starkt?
    Är ute efter att gå ned i vikt och samtidigt träna styrka/kondition.
    Björn i Bockebo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Björn! Jag skulle för egen del välja Lev starkt men det beror på att jag äter på det viset redan. Fitnessfighten håller väl nere kolhydrater i viss mån också men inte tillräckligt för min del. Att jag blev så hungrig beror nog på att jag körde för mycket konditionsträning. Deras rörelser är nog OK och det verkar som att en del har kunnat både gå ner och bli starkare där också. Läs på vad du kan om de olika och känn efter vilket sätt att äta på som skulle passa dig bäst. Lycka till!

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails