söndag 15 januari 2012

Lopp(is)biten med hundraåring

Vet inte riktigt vad som hänt men plötsligt tycker jag det är skitkul med gamla grejer. Kan man ju inte tro när man betänker att maken är 6 år yngre :-)
Har aldrig gillat att gå runt på loppisar och otaliga är de saker som kastats iväg genom åren med "det kommer vi aaaaldrig att använda...". Nu ryser jag vid blotta tanken... Tänk, allt som fanns hemma i bodar och källare, efter flydda generationer. "Gammal skit"

Nu har ett fenomen smugit sig in i min dator, loppisar på nätet. Livsfarligt! Började med en där det mesta är nyare saker, enstaka äldre dök upp då och då. Rätt vad det var så fanns det en konstig känsla i min mage... De där gamla sakerna vill jag ha!

I och med detta så dreglar jag på fler ställen och har t o m handlat lite smått och gott. Bland annat en gammal Singer trampsymaskin. Inget märkvärdigt för de flesta men jag gillar den, ska bara putsa till den lite (eller inte?) Kollade serienumret och den är tillverkad 1914, nästan 100 bast! Då har man rätt att vara lite sleten.


Sen så har äntligen sänggaveln kommit på plats, den gamla förrådsdörren fick komma in i värmen igen. Blev som jag tänkt mig. Bra, alltså :-)






,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails