fredag 13 januari 2012

Tänk miljö! Miljötänk?

Alltså... Jag tycker det är skitbra att man tänker på miljön, jag gör verkligen det. Försöker så gott jag kan. På mitt sätt.

Just nu så håller jag på att starta upp för att vi ska kunna bli både kvalitets- och miljöcertifierade på jobbet. Mycket jobb. Mycket papper!

Jag har ju berättat innan hur jag kan bli ytterligt irriterad på företag som har kvalitetsavdelningar och chefer till detta, "kvalitetsdokument" på trehundraåttioåtta eller så sidor... Och hur många stavfel finns det inte i dem? Ja, ni som känner mig vet vilken ordmärkare och petimeter jag kan vara :-)
Tycker bara att det minsta man kan kräva av ett sådant dokument är att det ska hålla en viss kvalitet, om inte annat för att leva upp till sitt namn.

Har precis fyllt i ett 12 sidor långt självbedömningsverktyg som vissa företag vill ha in från sina leverantörer, allt i denna kvalitetsarbetesfrämjande andan.

Först har de skickat det hit med posten. Tungt så det kostar minsann litegrann. Sedan - hur är det med miljötänk där? Först hit och sedan måste jag skriva ut det. Det går nämligen inte att fylla i datormässigt (utan att redigera pga bristande kvalitet...) utan det ska pennifyllas med bläck.
När jag gjort det - och förhoppnings gjort rätt så det inte behövs skrivas ut på nytt - så ska det skickas per post tillbaka...
Varför inte sköta allt mailledes? Är inte det bättre miljömässigt?

Snacka om spel för galleriet! *suck*

Men vadå? Solen skiner, min träning rullar på och ja, det är helt enkelt fredag - ha en skön helg allihop!

2 kommentarer:

  1. Hej Bitte! Va glad jag blir över en kommentar ifrån dig och inte är jag rädd att skriva en rad hos dig heller. Efter detta "kvalitetsinlägg" så är det nog många av oss "slarvskrivare" som blir lite rädda att använda kommentarsfunktionen.
    För en tid sedan skrev jag ett inlägg som en gammale svenk lärinna gick igång på helt, hon gick helt "banans" bokstavligen, hon skrev om allt det jag skrivit på korrekt svenska och skickade det till mig! Faktiskt, jag älskar sådant, tänk att en helt okänd människa bryr sig så mycket om mig...hm...rättare sagt det skrivna ordet, fast jag håller med i det "offentligs" ska saker vara korrekt! Vissa saker blir ju även "kul" när det blir för korrekta också!
    Ha nu en riktigt fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver inte oroa dig, Peter, jag kommer inte ångandes med kvasten och eldgaffeln i högsta hugg (även om det vore kul att träffa dig) :-) Säg det inte till nån men ibland gör jag också fel... Go helg tillbaka!

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails