torsdag 26 januari 2012

Bränt barn skyr elden

Men gammal kärring lär sig aldrig...
Igår var det en sån där fulltupp-dag. Ni vet när man ska hinna en himla massa men knappt får nåt gjort för allt bara jäv... krånglar menar jag... hela tiden. Skulle bl a ställa en maskin innan jag "bara skulle..." en massa annat. Borde förstått att det inte skulle funka. Som tur var så märkte jag själv att det höll på att gå åt helvete så det blev inga skador. Bara en omställning. Som fick vänta för jag gav upp. I vissa lägen är det bättre.

Drog mig hemåt för att slänga in lite fisk i ugnen innan jag agerade hämtare åt en dotter. Det gick snabbt och smidigt men sen - oj... betydde den röda plutten att det var varmt där? Att man inte ska torka spisen just då? Speciellt inte så sakta så det hinner börja fräsa i skinnet? Nänä...

Den inplanerade axelträningen tick ställas in pga handsveda. Det var inte gott att bära material till svarven så jag insåg att det skulle göra minst lika ont med hantlar och stång. Märker numera hur irriterad jag blir när jag inte får träna som jag tänkt. Skulle varit för några veckor sen, då skulle en sån giltig orsak välkomnats!

Idag blev det av men för sent för min smak, det är så mycket annat som ska ordnas med. Tur att jag har en förstående man som ser till så att jag klarar ut det! När man kommer hem ashungrig från matshopping och övningskörning så sitter kassler med champinjonsås inte alls fel :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails