fredag 6 januari 2012

Träningsfredag dag 5/30

Vaknade relativt utsövd kl 8 och smög upp. Den där ensamma morgonstunden är så skön, tycker jag. Tyst också. Jag är inte en sån som sätter på TV:n eller radion, jag gillar när det bara hörs lite kattspinnande och makesnarkande. Kanske ett och annat Worfeud-pling också :-)

Kaffe och katt gjorde mig sällskap medan jag så smått insåg att det ljusnat och funderade på det där med morgonpromenaden som kändes så lockande igår...

Min alldeles egna P(e)T(er) skötte sig excellent när han steg upp. När jag tvekade så gjorde han det jag bett honom om. Han lät mig inte slippa. Ut med dig, bara! Tack för det, jag behöver påskjutning ibland. Speciellt så här i början.

Det blev en härlig promenad i sooool! Bara det gjorde att allt kändes lättare. Istället för att räkna ner hur mycket jag hade kvar tills jag skulle slippa gå längre vände jag på synsättet. Om "så och så länge" får jag inte gå längre, då måste jag gå in. Funkade alldeles utmärkt.
Jag snittade 18 s snabbare per km mot förra veckan och det märktes på flåset. Trots en krånglande höft och isfläckar på vägen. Jag är bombis på att det var för att jag bara hade fått i mig kaffe och vatten innan jag gick. Inget illamående av frukosten.

Nu hade jag den att se fram emot när jag kom hem istället!

Nu i eftermiddag har jag kört en stund till, det blev 45 minuter styrka/kondition. Träningsdosen de här första 5 dagarna känns helt OK, nästan 6 timmar.

Jag känner det på hungern fortfarande, har inte ställt in kosten riktigt än. Fick ta till mellanmål idag men det gör inget när det är köttfärsägg. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails