tisdag 3 mars 2009

Test av morgonrutiner

Idag var jag uppe redan strax efter kl 5. Hur knäpp är man då på en skala? Jag har ju ingen tid att passa idag, även om jag har saker som ska göras. Men... tänk er... det kommer att vara en helt ny situation för mig fr o m torsdag. Nytt arbete, längre resa, annorlunda kostrutiner att ta hänsyn till och så naturligtvis träningen som jag inte tänker låta bli lidande.

Vad gör man då för att få koll? Lilla kontrollfreaket säger "tittut" och stolpar upp det hela. Upp kl 5, cykla och se hur det funkar med duschande, frukost och iordningställande av 44-årig kropp till ett resultat som tål att visas upp utanför hemmets fyra väggar. Inte smidigt alla gånger!

Jag fixade cyklingen men se'n gick jag ner på sparlåga igen. Varför stressa? Jag kan göra om det imorgon och ännu hellre på torsdag när jag inte börjar förrän kl 9.00. Har lovat att skjutsa sonen till tåget då, nämligen. Samma tåg som jag har tänkt att utnyttja för att ta mig till Jönköping i fortsättningen. Alltså, perfekt slutgiltigt test! Då ska jag vara klar för avfärd i rätt tid, satte det som slutmål.

Funderade lite på det här med morgoncyklingen (som kommer att bytas ut mot promenad så snart ljuset återkommer). 45 min kommer att bli tufft att hinna med. Ska jag köra 30 minuters intervaller istället? Eller satsa på 20 km och se om jag kan kapa tiderna? Eller samma sak fast med kcal? Sätta upp att det ska förbrukas 250 och köra på det? Vet inte... Det lär få testas fram det också!

Gårdagens styrketräning blev triceps (3 övn 4x6), bröst (3 övn 4x6), mage (3x25) och axlar (4 övn 4x6). Det kändes ganska bra och det tog på tricepsen, det känner jag redan nu. Bara att kämpa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails