lördag 28 mars 2009

Gura och plura

Idag blir det konsertbesök, Julia ska uppträda med Kulturskolan i samhällets alldeles nya sporthall. Det är kanske en månad eller nåt se'n den invigdes och än har jag inte varit där. Premiär på flera sätt, alltså! Gitarr är det som gäller för henne, de är en hel hoper som ska spela samtidigt, inget solo idag. Hon är jätteduktig på att spela och det märks att hon tycker det är kul.

Förmiddagen har ägnats åt en relativt lång frukost (ägg och bräckt skinka med kaffe och Ring så spelar vi *s*). Därefter drog den manliga delen av familjen vidare till skruveriet, en BMW 2002 och en rallycross-SAAB ropade tydligen på dem.

Jag tog tag i annat byggande, biceps/mage/ben blev det idag. Armmusklerna fick sig en rejäl duvning, tog tunga hantlar och kämpade med. Tyvärr så måste jag ge mig ibland när det gäller vänstern för min handled vill inte alltid samma som jag, men jag försöker så gott det går. Använde duogrip för att testa och lite bättre kändes det nog.


Benen körde jag däremot med lättare vikter än vanligt eftersom jag fortfarande har ont emellanåt. Efter det passet så tog jag en sväng i skogen, det var skönt trots det gråtrista vädret. Blöt om fötterna anlände jag till hemmet och den väntande duschen.
En kopp kaffe och en morgontidning senare var det dags att börja med maten. Barnen fick stuvade makaroner och falukorv, vi tog stuvad blomkål till vår korv.
Ska försöka samla ihop ork och pengar till att betala allt kul som finns att ösa pengar på vid den här tiden i månaden... Kanske blir det en liten stund i vårsolen innan vi sticker på giget :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails