lördag 21 mars 2009

Isch för ischias

Hockeyn i torsdags slutade ju bra, även om inte alla på puben höll med om det *s*. Vi hade en trevlig kväll som fortsatte i hotellbaren. Konstigt att det ska behöva dröja till sista kvällen för att det ska bli lite fart! Förvisso var det inte nån hög fart utan ganska städat nu också, men det var fler på plats i alla fall.

Trots att det var trevligt så visste jag att det snart skulle komma en morgondag med packning och utcheckning innan kursen startade för da'n så jag kröp ner i sängen vid midnatt. Efter bara nån timme vaknade jag av en otrolig smärta... Trodde första jag drömde men så bra var det inte. Samma slags smärta jag hade för en vecka se'n men nu dubbelt värre. Sömn var inte att tala om, förutom några korta inslumringar. Morgonen kom och jag skulle försöka gå upp. Ja, tjena... Det tog nog 5 minuter att ta sig ut på toa. Väl där höll jag på att svimma.

Ni vet känslan av att "jag måste slänga mig på sängen innan det svartnar"? Det går inte när man har så ont, det kan jag intyga. Till slut tvingade jag mig att välta ner och låg där och kallsvettades ett tag. Då är det inte kul att vara ensam och långt hemifrån...
Jag lyckades ta mig igenom pärsen med dusch och packning och sedan haltade jag mig igenom hela resten av dagen. Många omtänksamma kommentarer och tips fick jag av mina kurskamrater, tack för det! Tyvärr är det inte mycket som hjälper mot ischias och jag var/är säker på att det är det som spökar.

Resan hem var en mardröm och hemkomsten blev inte riktigt den mysiga som jag hade planerat efter att ha varit borta hela veckan. Men, men, hem kom jag. Plågsamt kom jag i säng och somnade av ren och skär utmattning. Idag var det ännu värre när jag vaknade, skrek så fort jag skulle försöka ställa mig upp (eller sätta mig för den delen).
Sov ett par timmar efter frukosten och nu har det släppt lite. Peppar, peppar.
Återkommer med nån slags sammanfattning av min kursvecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails