söndag 29 mars 2009

LCHF - kommer att få stanna

Idag har jag fått bevis för att jag mår bättre av att slopa kolhydrater. Vi var på fest hos några kompisar igår - väldigt trevligt! - och vi käkade pizza. Trodde det skulle kunna gå bra att "synda" lite, en gång är ingen gång osv... Fram på nattakröken kom jag på mig själv med fingrarna i godisskålen, den ena biten efter den andra åkte in i munnen och vidare ut i systemet.

Idag har jag fått lida för detta... Min mage har vridit och vänt sig ut och in, kramper har kommit och gått. Jag har varit/och är mer hungrig och sugen på sött. Höll på att svimma när jag äntligen fått i mig frukost, det var evigheter se'n jag kände så. Numera är jag ju aldrig hungrig på det viset och det är döskönt att slippa må så här när maten börjar kämpa sig ut i kroppen och ska tas om hand. Tänk att så var det nästan varenda morgon pre-LCHF!

Nej, minsann. Denna kost är för mig. Jag saknar inte mina humörsvängningar eller den där uppblåsta magen. Jag kör vidare utan kolhydrater (väldigt låg nivå av dem...) i fortsättningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails