fredag 6 mars 2009

Första dan på jobbet omigen

Det var en riktigt rolig dag igår, det verkar vara ett härligt gäng som jobbar på det kontoret! Många glada skratt och det märks att det är högt i tak, alla drev mer eller mindre med alla. På ett kärleksfullt sätt. Lunchade med en tjej som började ett par dagar tidigare och det visade sig att vi bodde nästan grannar (7-8 km)! Vilket sammanträffande! Vi kom snabbt överens om att köra varannan vecka - perfekt! Trodde vi...

Efter lunch fick jag veta att jag skulle inte alls vara på det kontoret utan på mitt "hemmakontor". Jag blev riktigt besviken, hade redan sett mig som en i gänget på den här arbetsplatsen och alla tecken visade på det var där jag skulle arbeta. Det finns fördelar med som det blev nu; kortare resa (4 mil om dan istället för 10) jag kan ta bilen och därmed sova en timme längre. Mer tid över till träning på kvällen!
Samtidigt hade det känts bättre att vara på ett ställe där man är mer anonym, på mindre ställen känner alla varandra (lätt överdrift). På gott och ont!
Nu har det sjunkt in och det känns bra. Ska bli spännande att se hur de arbetar där. Så, idag är det återigen första da'n på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails