onsdag 4 mars 2009

LCHF som arbetande kvinna

En av grunderna med att äta enligt LCHF är ju att äta när man är hungrig, inte på fasta tider. Nu efter en månad (knappt) med annan kosthållning är det dags att göra detta på allvar. Eftersom jag haft "förmånen" att gå hemma under anpassningsfasen så har det fungerat helt OK. Frågan är hur det blir nu när jag ska börja jobba...

Visst, jag har haft ungefär samma mattider som innan, min kropp är antagligen ordentligt schemalagd :-). Ibland har det funnits tillfällen då jag skjutit upp ätandet en stund, jag har inte varit sugen just när lunchtimman slagit. Detta blir svårare nu. Jag vet inte ens vilka tider som gäller, om det är flexbart eller inte, men annorlunda blir det i vilket fall!

Matlåda till lunchen? Ser jag inte som nåt problem. Frukost? Njaaa, lite knepigare... Eftersom det blir väldigt tidiga mornar så måste det bli 2 frukostar, en hemma och en på jobbet. Så har jag iofs alltid ätit, men frågan är nu vad jag ska äta innan jag ger mig iväg (nu när det är bye-bye till havregrynsgröten). Har testat med turkisk youghurt blandat med olika bär och det funkar nog, frågan är hur länge jag håller mig mätt på det? Ännu en test att göra :-).

Ser inte fram emot att förklara varför jag inte har de standardiserade mackorna till fikat. De lär komma, säkert som amen i kyrkan. Å andra sidan kanske man ska se det som en bra samtalsöppnare nu när man är alldeles ny? Ja, jag väljer det alternativet, nu ska det stråla positivism från mig!

Ett annat JÄTTEproblem; Hur klä sig för att göra ett "lagom" intryck på de nya jobbarkompisarna? Ojoj, ilandsproblem av rang, minsann. *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails