lördag 9 mars 2013

Gymbaciller?

Nu är jag sur och trött på detta! Jag som knappt varit sjuk på fyra år åker på halsont och småsnorighet titt som tätt numera. Jag börjar undra om det inte har med gymmandet att göra. Så fort jag varit ifrån ett tag och sen börjar igen så kommer det tillbaka.

Frågan är; hur ofta rengörs redskapen på gymmet? Det räcker ju att någon som är förkyld har hostat eller snorat på annat sätt i händerna så är det igång. Tänker främst på hantlarna och alla dragstänger. Irsch, det är rätt äckligt när man tänker på det!
 Idag var det fullt med sand på golvet också. En matta innanför dörren kanske hade varit på sin plats? Där hade det mesta av det oönskade från utomhussorna säkert stannat, istället för att alla drar med sig in i lokalen.

Jaja, det har blivit några pass denna veckan, trots allt. Plus att jag cyklat på hemmaplan. Har dragit ut motionscykeln till TV:n eftersom jag inte pallar det -återigen - fullbelamrade rummet där den brukar stå. En halvtimme går ganska fort när man glor på dumburken istället för att kolla displayen på cykeln :-)
Jaja, jag ska utöka tiden, jag lovar. När jag mår bättre igen. *suck* Då får det bli 45-60 min/gång, som jag körde "förr".

Utsikt från mitt jobbarfönster, häromdagen med hissade flaggor för kungabesökets skull
Det har varit härligt väder hela veckan. Gnistrande sol som har gjort att jag varit ute i stort sett varenda lunchrast. Det går inte att stå emot. Igår slutade jag tidigare för att möta upp mannen min för en eftermiddag/kväll på sta'n. Han skulle shoppa. Fattar ni? Inte jag - han!

Det blev snygga jeans och några tröjor till honom. Lite till mig också, konstigt nog... Efter detta tog vi en barrunda. Bara vi, i Jönköping. Premiär för afterwork för vår del. Vi har inte så mycket sånt här hemma i Åker, nämligen. I och för sig, after work är det ju varje dag nästan. Bara inte med den innebörden.
Tre olika ställen hann vi med innan bussen skulle föra oss hem. Ända hem. Helt otroligt att vi kan få den servicen ända här ute. Lika förundrad än ;-)

Mysigt var det och dessutom alldeles lagom att landa här hemma klockan 23 när man ska upp och skjutsa till fotbollscup (och passa på att träna samtidigt) på morgonen.

Förresten, jag tyckte det var extra svårt att göra latsdrag idag. Eller, rättare sagt, när jag skulle göra det... Jag hade den tyngd jag brukar men kunde inte rubba stången nedåt. OK, jag tog bort ett antal kg. Samma sak. Jag tittade lite undrande på vikterna och sa till Peter att det var riktigt tungt idag, kan inte rubba detta. Han lyfte på blicken, ruskade på huvudet och nickade lite lätt uppåt. Hoppsan, jag hade inte lösgjort handtaget från maskinen...


, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails