lördag 16 mars 2013

Rörlig lördag

Det går allt längre och längre tid mellan mina TV-sittningar. Tycker helt enkelt inte att det finns något som är värt att slösa bort tid på. Tid som kan användas på betydligt bättre sätt. Umgås, träna, läsa eller varför inte skriva? För bloggar gör jag ju jättemycket - och bra!!! - just nu...
Ska försöka skärpa mig. Efter mina små incidenter på den fronten senaste tiden verkar det som att jag har en viss fallenhet åt det hållet eller hur?

Tillbaka till TV-tidens vara eller icke. Helt ensam uppe klockan 7 en lördagsmorgon. Vad göra? Jag har faktiskt "råkat" se ett program andra såna här mornar, "Brothers and sisters". Av nån anledning så känns det lite OK att slötitta på det. Starta dagen med att se en familj som är så rörig och där det händer knepiga saker hela tiden. Det får en att tänka efter. Inse att det finns de familjer som kanske är värre. Ja, än vissa andra då ;-)

Kaffe, några småfrusna  som tillbringat natten ute i den mångminusgradiga kylan och som gärna vill värma sig i mitt knä, slötitt på familjekrångel (Wordfeud i reklampauserna). Ja, så kan man tillbringa en ensam lördagsmorgon i det här huset. Innan resten börjar vakna till. 

Inatt hade vi även sonen på övernattningsbesök och han skrattade gott åt mig när han kom upp. Morsan satt och trampade motionscykel, nämligen. 24 km blev det innan frukost och efter matintaget blev det faktiskt en runda i skogen också! Bara 3 km, visserligen. Orsaken? Relativt djup nysnö ovanpå underliggande packad is. Lite svårt att ta sig fram i nån vidare fart, alltså.

Let's take a powerwalk in the sun! And let's hide from paparazzis!


Har 'e varit nån här före mig?




 , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails