tisdag 5 mars 2013

Bättre uppstart, kanske?

Sönda'n ägnades bland annat åt att gå en runda i solen, jobba ifatt bokföring och laga mat för flera dagar framåt. En sån där dag som är ren och skär avkoppling för mig, när jag får en massa saker gjorda.

2 stekar kördes i ugnen, isterband stektes, fläsk och löksås grejades. Plus att jag förberedde mina ägg och bacon för flera dagar. Istället för att stå och paniksteka klockan tio på kvällen så behöver jag nu inte bry mig förrän på onsdag kväll.



Skulle försöka se "Brottet" på kvällen, i tron att det var sista avsnittet, men det sket sig i stort sett. Somnade som en gris i soffan 10 minuter innan det var slut. Så där härligt så det bara sa "tjoff". Som tur var gick det precis lika lätt när jag hamnade i sängen.


Och igår kväll - träääääääääääääääääääääääääning! Äntligen!!!! Som jag har väntat på detta.

Jag är i stort behov av konditionsträning (har jag märkt...) så jag satt och trampade cykel en halvtimme först innan jag gav mig på triceps- och axelövningarna.
Har starka funderingar på att dra ut motionscykel till TV:n och stiga upp lite tidigare varje morgon för att dra en 20-30 minuter innan jobbet. Än så länge är det inte tillräckligt ljust för att gå ut vid femtiden så då får man lösa det på annat vis så länge. Ett tag. Se'n får det bli friska luften.

Och vet ni, en annan sak? Jag måste påminna mig om att alltid ha majonäsen UNDER äggen. Jag vet ju det egentligen. Klumpmajor som jag har inga alternativ. När jag glömmer det får det konsekvenser. Därför är jag nu begåvad med ett flottigt, kletigt tangentbord. Undrar hur det luktar om det framåt helgen?






 , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails