tisdag 26 mars 2013

Fredrik Backman - du borde skämmas!

Alltså. Hur tänkte/tänker du? Har du nån som helst aning om vad dina texter ställer till med? Nä, kan jag minsann tro.

Du började med att sabba min kondis. Jag satt där i godan ro, så där som man gör när man trampar på en cykel som inte rör sig framåt. Hur mycket du än trampar. Jag tycker att just det trampandet är ganska trist men jag gillar resultatet. Det där med smalare lår och ett piggare varande.

Tristessen brukar jag försöka driva på flykten (den behöver ju inte springa så fort eftersom jag sitter där jag sitter) genom att läsa en bok samtidigt. Oftast nån lite lagom hård kriminalroman. Spännande nog för att glömma vad jag gör och bara trampa på automatiskt tills klockan klämtar för frihet 45 minuter senare.

Så fick jag då tag på dig. Eller åtminstone din bok "Saker min son behöver veta om världen". Vad händer?
Jo, för det första så måste jag vända blad oftare eftersom texten var kortare. Men... jag skrattade ju så att jag hoppade! Och det gör ju skitont på den hårda sadeln!

Jag höll uppe med både boken och cyklandet ett tag ska du veta.

Tiden gick och jag glömde. Så där som jag gör rätt ofta nuförtiden. Rätt var det var så var jag "mellan böcker" och norpade med mig din bok i jobbarväskan. Fattar du hur folk kollar på mig när jag sitter och gapflabbar för mig själv på tåget???

Nu är det slut med det. Åtminstone tills jag får hem Ove ;-)

1 kommentar:

  1. Tack för boktipset! Den ska jag komma ihåg när jag blir sugen på att läsa något roligt :)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails