söndag 17 mars 2013

Vissa hål läcker mer än andra


Igår när jag stövlade mig fram i den hala skogen så tillät jag mig att låta tankarna vandra fritt. Det är minsann inte alltid de får tillåtelse till det!
För det mesta försöker jag t ex hindra dem att handla om energitagande grejer, som människor som tror att de vet och kan allt. Om MIG. Sen bildar de sig nån slags uppfattning som ses som den enda och uppenbara sanningen. Om MIG. Och för den delen om andra, mig närstående, personer.

Sånt vill jag inte lägga varken tid eller energi på. I vanliga fall. Nu ägnade jag trots allt en yttepyttestund åt det.

Mest för att undra. Över om hur de tänker. Hur det kommer sig att vissa alltid kommer att vara martyrer som det är så in i bängen synd om. För ingen förstår dem. De får inte gehör för sina sanningar som de ALLTID måste tala om för var och en som råkar befinna sig i närheten. Det behöver inte ens vara i den omedelbara närheten, de brukar låta rätt så högt och långt. Nästan lika långt borta som jag - med rätta -anser att de är.

Tyvärr så finns det de som suger i sig det de säger, som tror att det är så det ska vara. "Sanningen" ska alltid få predikas. Till allt och alla. Däremot ska det inte vara samma rätt för deras offer, de som baktalas och som det sprids rykten om. ÅÅÅÅÅnä, det är väl ingen mänsklig rättighet att säga emot? Eller försöka bena ut hur det egentligen är?

Skygglappar. Ögonbindel. Öronproppar (alternativt nån suggestiv blajblaj i hörlurar). Allt detta är antagligen sådant som kostar skjortan för dessa martyrer och deras belackare. Sanningen, den riktiga, den ska inte ha en chans att komma in eller ut ur deras håligheter.

Kanske dags för butt-plug också då? Det är ju där det läcker, liksom. Finns för alla sorters rövhål.
Absolut lånad från nätet


, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails