torsdag 7 mars 2013

Spark i arslet

Jominsann, det vill man dela ut ibland.
Jag kan villigt erkänna att jag hade kunnat skänka både det och annat till ett visst företag häromda'n. Tänker inte tala om vilket utan istället låter jag dem få en andra chans. Utan att sätta på dem blyfötterna direkt och kasta ut dem i Bråviken. Om jag nu skulle orka lyfta vederbörande med de tyngderna. Om jag nu ens skulle hitta dit. Jag låter bli att ta reda på det. Denna gången.

Mina nya dojor skulle nog kunna kännas
på utvald plats genom en välriktad spark

Saken var den att jag var anmäld till en kurs. Eller rättare sagt två. 1,5 dag i huvudstaden. Som blir två dygn med resor och allt. Första dagen ställdes in pga för få anmälda. Återstod en halvdag. 4 timmar på förmiddagen. Hmmm... inte jättelockande att åka upp på eftermidda'n da'n innan, sova på hotell och sedan trängas i tunnelbanan för att ta sig till kurslokalen och spendera dessa få timmar där, åka tunnelbanan tillbaka och ta tåget hem igen. Näpp.

Kursen som ställdes in fanns i Göteborg i april istället. Jag fick frågan om det var OK att flyttas dit istället. Och alternativet var? Nä, just det. Jag tackade ja, trots att jag hade behövt kunskapen typ NU.
Kollade alternativ till halvdagen också och hittade även det i Göteborg. En eftermiddag med halva restiden och jag skulle slippa hotellnatten. Även om jag gillar att befinna mig i Götet så var det ju jobbrelaterat denna gång och då är det inte riktigt samma sak.

Frågan ställdes till företagets support. Svar med vändande mail att de vidarebefordrat det till den som hade hand om det. Han skulle återkomma.
Jag väntade. Och väntade. Och väntade. Till slut påminde jag. Inget svar. Helgen kom.
Måndagen kom. Inget svar. Jag ringde och fick till slut ett direktnummer. Slog detta. Inget svar. Lämnade meddelande. Inget hände. Mailade. Inget hände.

Skickar till slut mail till en annan kontakt på företaget och ber om att det ska stötas på så jag får veta. Jag måste boka av hotellet och vill gärna veta om jag ska packa väskan och ta med mig da'n efter. Min familj är också relativt intresserad av att veta om jag kommer att sova hemma eller inte. Konstigt, va?

Får till slut svaret att den som supporten sa var ansvarig inte alls var det. Nu skulle den riktige ansvarige återkomma till mig. Jodå, det gjorde han. På kvällen när jag åkt hem... Då skickade han ett mail.

Det har varit ytterligare turer men jag orkar inte trötta er med det... Det blir Göteborg istället i alla fall.

 , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails