söndag 10 mars 2013

Ihopaslagning eller vad säger ni?

Om man känner att det blir allt mindre tid över till bloggandet (skrivandet överhuvudtaget i och för sig...) så kanske det är idé att låta åtminstone en av bloggarna vila i frid?
Tänker närmast på min receptblogg, Matbiten, där det blir allt mer sporadiska inlägg. Det känns som att jag lagt ut allt, det kommer ju inte några fantastiskt nya, inspirerande maträtter varje dag, precis.

Så... jag tror jag låter den vara som den är ett tag, det är trots allt några som hittar dit emellanåt, och så får det bli lite mat här i bloggen OM jag känner för det. Vad tror ni om det?


 Idag blev det t ex lax i ugnen. Bara att salta och peppra och sedan bre på färskost med vitlökssmak och sätta in i ugnen ca 30 min på 175º. Ostgratinerad broccoli och sallad till, plus faktiskt färdig (!) fisksås på flaska. Sparrisen som jag kokte slängdes för den luktade pyton... blärk..


Annars har det varit en ganska slö söndag. Kall och varm om vartannat. Och det är INTE kärringsvettningar. Än. Nä, det är förkylningsskiten i kroppen som rumsterar om lite. Gick en sväng till sjön för att kyla ned mig och det resulterade i hetta när jag väl kom hem igen. Då blev det soffhäng med min bebis en stund :-)

Någon gillar mig trots febersvettningar...
Matlagning inför veckan och ett försök till att planera upp närmaste tiden har också förekommit under dagen. Inte alldeles lätt, kan jag lova. Det är rätt mycket på gång. Träningar, konfaträffar och konfaresor, bal, student, skolresor, utbildningar, helgresor. 

Synd att inte alla de som har hand om vissa av dessa saker är duktiga på att få ut information om tider o dyl, det hade underlättat. Speciellt när man bor som vi. Det är inte lätt att befinna sig på annan plats och få reda på att om en timme ska man vara någon annanstans. Alla bor inte på cykelavstånd, om man säger så.

Och cykla lär jag inte orka idag, heller. Inte träna alls, för den delen. Förhoppningsvis blir morgondagen bättre på den fronten. Te, tabletter och tidig sänggång kanske kan råda bot på skiten? Så - suss gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails