torsdag 16 september 2010

Drar snart iväg in i gömmorna

Efter många funderingar och vändande och vridande på det jag har att tillgå så har jag - tror jag alldeles bestämt- beslutat mig för att dra ner på bloggandet här. OK, det har inte varit vidare mycket uppdaterande och inspirerande den sista tiden så det gör kanske ingen skillnad, vad vet jag?

Jag ska satsa på den där boken istället. Den som är påbörjad och som skvalpar runt därinne hela tiden. Till slut så har jag insett att det inte är nån annan än jag som styr vad som kommer att ske med den.
Jag kan inte skylla på läxläsning, matlagning, fotbollsskjutsning och annat. Det tar tid, visst gör det. Men... den tid som finns kvar därefter, den går att förvalta bättre.

Det är dags att ta tag i träningen också och det känns fruktansvärt motigt just nu eftersom min ljumske trilskas. Jag vet att det kommer att bli bra när jag väl kommer igång men innan dess... oj, vad tungt.

Jag behöver helt enkelt se till att ge mig själv tid för lust. Lusten att börja träna finns där nånstans, den ska bara ut i ljuset. Sen vet jag att jag orkar och vill så mycket mer när jag väl kommit igång. I och med det så orkar jag också sätta mig och börja knacka. Ord för ord.

Då måste jag prioritera de ord som ska samlas till den där helheten. Bokskrivande, helt enkelt. Och den blogg där jag publicerar de texter som faktiskt poppar upp emellanåt. När jag ger mig tid. Den är - än så länge - alldeles, alldeles anonym. Hittar man dit och gissar rätt så kan jag inte hjälpa det men nån hänvisning härifrån blir det inte - än. Där kan jag gömma mig lite till :-)

Det känns trist att släppa denna och gissningsvis blir det nåt dåochdåinlägg, vill ju gärna fortsätta ha kontakt med er. Såååå... vill ni så kika gärna in då och då.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

  1. Jag har dig på bloglovin så jag ser om du uppdaterar :)
    Ta hans om dig
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kommer sakna dig, men du har gjort rätt val. Även jag har koll på när du uppdaterar och kommer vara här som ett skott om det händer något nytt :)

    Ha det jättebra!

    SvaraRadera
  3. OK, då får jag kika in då och då och hoppas på någon liten uppdatering. Lycka till med boken och träningen...

    SvaraRadera
  4. Pöss på dig!
    Jag väntar på inläggen när som helst dom kommer :D
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Sånt är livet, man behöver pauser ibland. Lycka till med skrivandet och ser fram emot de inlägg du gör för jag hoppas att det kommer något då och då. Trevlig höst.
    kram

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails