onsdag 30 juni 2010

Packad - långt ifrån klar

Torsdag imorgon. Redan! Förberedelserna för Rhodosresan är i full gång. Rivstartade ikväll med att se till att det randiga (vit - grå - brun - svart) blev mer enhetligt och visar en glansigare sida. Dum som jag är ibland (väldigt sällan vill jag framhålla) köpte jag en sort jag inte brukar använda. Inte för att vara snål utan för att det inte fanns svart i rätt märke och jag var tvungen att fixa det idag.

Efter 13 timmars arbetsdag skulle jag lite lätt och smidigt greja detta. Jaja, det blev inte så. Svärandes över trånga handskar tog jag mig an uppgiften. Utgången var given. Färg över hela handen. Satt som berget.
Tvål, aceton, lacknafta - inget hjälpte. Paniken var nära.
Son och make gjorde vad de kunde för att hjälpa till men jag såg det framför mig i blixtbelysning; Svart, blankt hår överskuggar inte lila färgfläckar på händer och i ansikte/nacke.
Blötläggning i badkaret blev det jag kunde ta till och faktiskt; nu är det "bara" som en skugga kvar.  Imorgon är jag återigen oljig och dan så kanske löser det upp det sista?

Inventering av garderob fick mig inte på bättre humör. Huller om buller ligger allt. Mest beroende på överfulla galgar som gett efter för tyngdlagen, men lite bidrar nog mitt trötta inslängande. Jag har i alla fall inget att ta på mig. Så det så. Imorgon ska jag åka till Värnamo för diverse ärenden och då hoppas jag att det finns nån trasa som ropar "Jag vill till Grekland!" till mig. Vad ska jag annars packa ner?

På fredag drar vi till Falkenberg för avlämnande av döttrar så allt måste grejas imorgon. Allt går så fort så jag hinner inte ens få resekänslor. Eller är det där pirret som kommer emellanåt kanske en liten föraning?

2 kommentarer:

  1. HAR DU INTE FÖRSTÅT FUBIT=(!!!!!

    SvaraRadera
  2. :-) Lilla älsklingen, jag vet att du tycker det är fubbigt men ni får följa med en annan gång. Puss <3

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails